Marknadsföring via digitala kanaler.
Om vi tittar bakåt, i nutid och framöver ser vi tydligt i att spåren av pandemin kommer ge utslag på företags synlighet på nätet. Vi har fler yngre människor som befinner sig på Internet och surfar dagligen i flera timmar. Detta kommer i sin tur öka förväntningen på ”vanliga” företag när dessa människor kommer upp i beslutsfattande positioner senare i livet.
Vi jobbar med flera olika områden inom digital marknadsföring, bland annat sociala medier, distribution av annonsmaterial digitalt, hemsidor och synas högt upp på sökmotorn Google.
Picknick Media är en fullservice-byrå kan man säga där vi försöker sätta en strategi med kunden där vi rekommenderar det vi tror ger bäst effekt. Vi värnar om kunden och vi jobbar idag med både mindre och större kunder, vi anpassar oss efter behovet. Geografiskt sätt så är vår marknadsföringsbyrå i Piteå, Norrbotten, dock så har vi hela Sverige som marknad och redan fått in kunder från bland annat Västerås, Lund, Luleå, Kalix och Stockholm.
Inom marknadsföring behöver man hålla koll på sig själv, sina konkurrenter och även omvärlden. Vad gör vi med vår egen marknadsföring? Vad gör våra konkurrenter? Vad sker runt omkring oss som vi kan dra nytta av?
Det har mycket på sistone gått mot att man behöver skapa sitt eget innehåll, folk är intresserad om vem som jobbar på ditt företag, vad gör de på fritiden, behind-the-scenes-material är också uppskattat. Detta är vanligt inom sociala medier att man klarar av att skapa innehållet själv, vissa tar extern konsulthjälp med de flesta gör själv.
I allt detta ska man målgruppsanpassa sitt material, kanalanpassa material och stick ut i bruset. Det är här folk börjar eftersöka hjälp av en mediebyrå, mediepartner eller någon kunnig inom området. Om man är en ensam företagare kan det även vara nyttigt att bara få ett bollplank.
3 stora fördelar med digital marknadsföring 2022 och framåt?
♠ Marknadsföring gör att ni får ut er produkt, tjänster eller ert behov på ett effektivt sätt.
♠ Digitala kanaler är nuet och framtiden, ni behöver synas och höras på platser där era potentiella kunder eller medarbetare finns.
♠ När man väl börjat ta bilder, producera sitt innehåll och dela med sig så brukar saker alltid ta fart (på ett positivt sätt!). Tänk er in i målgruppens situation. Vad skulle de vilja få se mer av eller varför inte fråga dom själv, då får ni garanterat ett bra svar!