...
a

Hem

Kundcase

Tjänster

b

Blogg

Om oss

v

Kontakta oss

Google My Business / Google Business Profile – Utbildning


Den 14/3 höll John en föreläsning och utbildade företag från handel och besöksnäringen om Google My Business i Vardagsrummet i Piteå. Där kunde företagare få till sig viktig information om det senaste just nu om hur ens företag ter sig bäst på Google för att komma högre upp i sökresultaten.

Om du missade föreläsningen igår eller är intresserad av vad John gick igenom så kommer en kort sammanfattning här.

Google Business Profile


Företagsprofil: Genom att ha en företagsprofil på Google kan du öka din synlighet online, speciellt i sökresultaten och på Google Maps.

Tillgänglighet: Genom att tillhandahålla information om ditt företag, inklusive öppettider och kontaktuppgifter, kan kunderna lättare hitta dig och kontakta dig.

Engagemang: Genom att hantera dina recensioner och svara på kundfrågor eller bemöta en dålig recension på ett hjälpsamt och professionellt sätt kan du engagera dig med dina kunder och kommande kunder på ett mer personligt plan, bygga förtroende och förbättra din online-reputation.

Konkurrenskraft: Genom att ha en företagsprofil på Google där du kontinuerligt uppdaterar med nya aktuella bilder, uppgifter, svarar på frågor och recensioner kommer du bli mer konkurrenskraftig gentemot konkurrenter som inte har en närvaro på Google.

Vi hoppas och tror de som närvarade under utbildningen igår gick ut med nya insikter och inspiration för hur deras företag kan växa lokalt! Och känns det klurigt och svårt med Google My Business är det ju toppen vi kan hjälpa företag med just det här.

Tack till Företagarna Piteå via projektet Handelsutveckling tillsammans med Näringslivsavdelningen på Piteå kommun som anordnade detta!

Och tack till er som kom dit och lyssnade och som tagit sig tid att ge fin respons på det hela. Det uppskattas väldigt mycket!

-Jag tycker det var en bra föreläsning på rätt nivå för åhörarna. John levererade innehållet på ett tydligt och pedagogiskt sätt

-Jag kände att jag saknade kunskap när jag var där men jag fick bra med information och John ökade mina kunskaper! Det var guld värt för mig och jag uppskattade den här kursen mycket.”


FÖRFATTARE

John Wikstén

John är lite kreativ, lite överallt och studsar omkring, han är dock en hejjare på SEO och får en pytteliten adrenalinkick av att både införskaffa länkar och spela padel.
Tre av våra nyare kunder

Tre av våra nyare kunder

Vi på Picknick Media sysslar med många olika saker. Vi fotar och filmar, vi gör hemsidor och design, vi gör digital annonsering, och vi gör SEO. Listan är lång, och bryter man ned det blir den ännu längre. Beståndsdelarna utgör som alltid en helhet, och för oss består...

Maxa din närvaro på sociala medier

Maxa din närvaro på sociala medier

Vill du få ut det bästa möjliga av din marknadsföringsbudget på sociala medier? Då har du hittat rätt! Här kommer några användbara tips för att lyckas på de plattformar som vi alltid har i jackfickan. Bygg ett starkt varumärke Många tror att sociala medier bara...

Lyft din marknadsföring med livesändningar

Lyft din marknadsföring med livesändningar

Några praktiska tips på hur du kan använda vår livestudio för att boosta din marknadsföring. I den digitala världen är det viktigare än någonsin att sticka ut. Livesändningar är ett kraftfullt verktyg för att förbättra kommunikationen både internt och externt. De ger...

Influencer Marketing

Influencer Marketing

Influencer Marketing -Den rätta framgångsformeln i digital marknadsföring?Samarbete mellan matprofilen Nazuk Turdieva och Piteortens Chark med fokus på Pitepalt. Kampanjperiod: December 2023 Plattform: Instagram Content: En reel, ett inlägg + två stories. Vår kund...

Tre smarta AI-verktyg på jobbet

Tre smarta AI-verktyg på jobbet

I en värld där teknik ständigt omformar våra arbetsmetoder, framträder artificiell intelligens (AI) som en banbrytande kraft.Jag spelade nyligen ut TV-spelet Horizon Forbidden West, en uppföljare på Horizon Zero Dawn, som utspelar sig i en postapokalyptisk värld ca...

De 4 bästa sätten att vinna kunder under lågkonjunktur

De 4 bästa sätten att vinna kunder under lågkonjunktur

Utmaningar och möjligheter i ekonomiskt svåra tider Vi befinner oss i en tid då Sverige upplever en avsevärd ökning av företagskonkurser, med nivåer som inte varit aktuella sedan slutet av 90-talet. Denna trend påverkar allt från nystartade företag till specifika...