...
a

Hem

Kundcase

Tjänster

b

Blogg

Om oss

v

Kontakta oss

Bilfärg, en resa mot bättre synlighet och ökad försäljning!

På Picknick Media älskar vi att hjälpa företag växa digitalt. Oavsett om det handlar om hemsidor, annonsering eller sökmotoroptimering är vårt mål alltid detsamma:

Alla ska kunna synas och digital marknadsföring ska vara enkelt!

En av våra kunder som vi är extra stolta över att jobba med är Bilfärg en smidig e-handel som erbjuder billack, lackstift, sprayfärg och bättringsfärger för alla bilmärken. Med Bilfärg.se kan bilägare enkelt fräscha upp sin lack utan att behöva vända sig till en lackerare eller leta färgkoder – beställningen görs snabbt online och levereras direkt hem.

Vårt arbete med Bilfärg

För att hjälpa Bilfärg.se nå ut till fler bilägare har vi på Picknick Media tagit ett helhetsgrepp om deras digitala synlighet. Arbetet omfattar:

  • SEO (sökmotoroptimering):
    Vi optimerar Bilfärgs sajt för att den ska synas bättre i Googles organiska sökresultat. Genom teknisk SEO, förbättrade texter och smart strukturering av innehållet stärker vi deras närvaro på viktiga sökord kopplade till billack och bättringsfärger.
  • Google Ads & Google Shopping:
    Vi har byggt upp kampanjer som syns både i söknätverket och via Google Shopping, där vår kunds produkter visas direkt när någon söker efter lackstift, sprayfärg eller bättringsfärg till sitt bilmärke. Fokus ligger på att skapa relevans, driva trafik och maximera konverteringar.
  • Meta-annonsering (Facebook/Instagram):
    Genom annonsering på Meta-plattformarna stärker vi vår kunds varumärke och når både nya och befintliga kunder med skräddarsydda budskap. Vi kombinerar produktkampanjer med inspiration och tips som får fler att upptäcka hur enkelt det är att fixa lackskador på egen hand.

En partner med kvalitet i fokus

Precis som vi på Picknick Media vill göra marknadsföring enkelt, vill Bilfärg göra bilvård tillgänglig för alla. Det känns därför extra roligt att få bidra till deras resa mot ökad tillväxt och starkare digital närvaro.

Vi ser fram emot att fortsätta hjälpa Bilfärg att växa och samtidigt visa fler bilägare hur enkelt det kan vara att hålla bilen i toppskick!

FÖRFATTARE

John Wikstén

John är lite kreativ, lite överallt och studsar omkring, han är dock en hejjare på SEO och får en pytteliten adrenalinkick av att både införskaffa länkar och spela padel.

FLER ARTIKLAR

Tre av våra nyare kunder

Tre av våra nyare kunder

Vi på Picknick Media sysslar med många olika saker. Vi fotar och filmar, vi gör hemsidor och design, vi gör digital annonsering, och vi gör SEO. Listan är lång, och bryter man ned det blir den ännu längre. Beståndsdelarna utgör som alltid en helhet, och för oss består...

Maxa din närvaro på sociala medier

Maxa din närvaro på sociala medier

Vill du få ut det bästa möjliga av din marknadsföringsbudget på sociala medier? Då har du hittat rätt! Här kommer några användbara tips för att lyckas på de plattformar som vi alltid har i jackfickan. Bygg ett starkt varumärke Många tror att sociala medier bara...

Lyft din marknadsföring med livesändningar

Lyft din marknadsföring med livesändningar

Några praktiska tips på hur du kan använda vår livestudio för att boosta din marknadsföring. I den digitala världen är det viktigare än någonsin att sticka ut. Livesändningar är ett kraftfullt verktyg för att förbättra kommunikationen både internt och externt. De ger...

Influencer Marketing

Influencer Marketing

Influencer Marketing -Den rätta framgångsformeln i digital marknadsföring?Samarbete mellan matprofilen Nazuk Turdieva och Piteortens Chark med fokus på Pitepalt. Kampanjperiod: December 2023 Plattform: Instagram Content: En reel, ett inlägg + två stories. Vår kund...

Tre smarta AI-verktyg på jobbet

Tre smarta AI-verktyg på jobbet

I en värld där teknik ständigt omformar våra arbetsmetoder, framträder artificiell intelligens (AI) som en banbrytande kraft.Jag spelade nyligen ut TV-spelet Horizon Forbidden West, en uppföljare på Horizon Zero Dawn, som utspelar sig i en postapokalyptisk värld ca...

De 4 bästa sätten att vinna kunder under lågkonjunktur

De 4 bästa sätten att vinna kunder under lågkonjunktur

Utmaningar och möjligheter i ekonomiskt svåra tider Vi befinner oss i en tid då Sverige upplever en avsevärd ökning av företagskonkurser, med nivåer som inte varit aktuella sedan slutet av 90-talet. Denna trend påverkar allt från nystartade företag till specifika...